• Hulp nodig?
  • 020 531 76 73
Bereikbaar ma t ⁄ m vr 09:00 – 18:00 uur

Mijn meterstanden op de rekening kloppen niet, wat nu?

Uw energieleverancier schat uw energieverbruik wanneer u niet zelf de meterstanden schriftelijk, telefonisch of via internet hebt doorgegeven. Er kunnen daarbij nog een aantal andere redenen zijn waarom de meterstanden afwijken ten opzichte van uw eindejaarsrekening:

– De verbruiksperiode verschilt met die van voorgaande jaren.
– U heeft wellicht veel nieuwe, veel energieverbruikende, apparaten aangeschaft
– Uw gezinssamenstelling is tijdens de verbruiksperiode gewijzigd.

Zijn bovengenoemde oorzaken naar uw idee niet op uw situatie van toepassing? In dat geval kunt u contact opnemen met uw energieleverancier om uw meter te laten onderzoeken. Dit onderzoek is vaak een prijzig gebeuren en wanneer u ongelijk heb zult u de kosten moeten dragen. Wees daarom heel zeker van uw zaak, voordat u hiertoe besluit.

TIP: U kunt zelf nog een klein gratis onderzoekje houden. Door:
– Alle apparaten uit te schakelen, ook van de standby stand (stekkers dus uit het stopcontact) en eventueel waakvlammetjes ook uit te doen. Wanneer alles uit is geschakeld, blijft uw meter dan nog steeds doorlopen?
– Vraag uw buren met een soortgelijke woning en gezinssamenstelling eens naar hun verbruik. Komt dit enigszins overeen met uw verbruik?
– Staan er zogenaamde “meeliftkosten” op uw rekening die toevallig hoger zijn geworden? Hierbij kunt u denken aan een kabelabonnement of rioolrechten.

Anderen overstappers vroegen:
Waarom zou ik overstappen?
Is overstappen gratis?
Wie is de goedkoopste?

 

Energie vergelijken en tot € 700 per jaar besparen

Op Overstapgids.nl kunt u binnen 2 minuten energie vergelijken en overstappen. Start met Energieprijzen vergelijken en kies voor de goedkoopste energieleverancier.

Een gemiddeld huishouden bespaart bijna € 200 per jaar via Overstapgids.nl.