• Hulp nodig?
  • 020 531 76 73
Bereikbaar ma t ⁄ m vr 09:00 – 18:00 uur

Ik ben zonder toestemming klant gemaakt, wat kan ik doen?

Hoewel deze situatie zich zelden voordoet, kunt u wanneer u in deze situatie beland hier wel iets aan doen. Stuur een aangetekende brief naar de energieleverancier in kwestie, waarin expliciet vermeld dat u geen toestemming heeft verleend voor de overstap. In deze brief geeft u ook aan dat u van de leverancier verlangt dat de overstap niet plaatsvindt of ongedaan wordt gemaakt. Voor een complete afhandeling schrijft u ook een aangetekende brief naar uw huidige energieleverancier, waarin u expliciet vermeld dat u geen toestemming hebt gegeven voor een overstap en dat u graag klant bij uw huidige leverancier blijft.

Energieleveranciers benaderen mogelijke nieuwe klanten steeds vaker per telefoon. Deze gesprekken worden vaak ook opgenomen. Wanneer u zeker bent dat u geen mondelinge toezegging hebt gedaan, kunt u deze tape opvragen. Kunt u met de energieleverancier in kwestie geen overeenstemming bereiken, dan kunt u in het uiterste geval contact opnemen met de ACM (Autoriteit Consument & Markt). Zij wijzen u graag op uw rechten en plichten.

Anderen overstappers vroegen:
Waarom zou ik overstappen?
Is overstappen gratis?
Wie is de goedkoopste?

 

Energie vergelijken en tot € 700 per jaar besparen

Op Overstapgids.nl kunt u binnen 2 minuten energie vergelijken en overstappen. Vul enkele gegevens en u ziet direct een overzicht van alle energieleveranciers. Energieprijzen vergelijken en kiezen voor de goedkoopste energieleverancier kan een huishouden per jaar gemiddeld meer dan € 200 besparen op de energierekening.

Een gemiddeld huishouden bespaart bijna € 200 per jaar via Overstapgids.nl.